تعداد فروش | 0 دانشجو |
---|---|
پرسش و پاسخ ها | 0 کاربر |
تاریخ انتشار | 21 آذر 1401 |
محتوا شامل | سورس کد |
سطح تمرین | سخت |
سیستم عامل | ویندوز |
نیازمندی ها | visual studio |
در این تمرین میخواهیم بازی انتخاب موش در زبان c را بررسی کنیم .
ویدیویی از اجرای بازی
این بازی بدین صورت میباشد که ابتدا 9 علامت $ به کاربر نشان داده میشود .
سپس کاربر با وارد کردن تعداد دفعاتی که میخواهد بازی کند ، بازی را شروع میکند .
هرگاه بر روی کیبرد حرف s را وارد کند یکی از آن 9 خانه به رنگی قرمز یا زرد یا سبز در می آید .
و کاربر با توجه به رنگی که نمایش داده شده ، زمان برای وارد کردن جایگاه آن رنگ را دارد .
مثال :
اگر دقت کنید الان خانه شماره 9 سبز شده و کاربر یک ثانیه فرصت داره که عدد 9 را وارد کنه وگرنه پیغام خطا نمایش داده میشود و 3 امتیاز از او کسر میشود.
در نهایت در سه باری که عدد وارد میکنید مجموع امتیازات محاسبه میشود و اگر عددی مثبت باشد اعلام میشود که شما برنده بازی شدید .
حل تمرین | انجام پروژه | تدریس خصوصی
0936-328-6141
وفایی مقدم
GREEN فرصت برای انتخاب یک ثانیه و کسر امتیاز 3
YELLOW فرصت انتخاب دو ثانیه و کسر امتیاز 2
RED فرصت انتخاب سه ثانیه و کسر امتیاز 1
پس نتیجه میگیریم اگر کاربر در انتخاب جایگاه اشتباه کند به ازای رنگ امتیاز بیشتر یا کمتری کسر میشود همچنین زمان هم تغییر میکند .
برای اینکه بتوانیم رنگ های مختلفی بر روی صفحه چاپ کنیم :
printf("\x1B[31m♥\033[0m\t")
کد بالا کاراکتر ♥ را با رنگ قرمز بر روی صفحه چاپ میکند.
تولید عدد رندوم
برای اینکه عدد رندوم تولید کنید ابتدا باید از تابع srand استفاده کنیم .
srand(time(NULL)); int r1 = rand() % 3;
با استفاده از باقیمانده بر 3 عدد رندوم را محدود به 0 و 1 و 2 میکنیم .
نکته : پس از پرداخت در همین صفحه میتوانید سورس کد و فایل اجرایی پروژه را دانلود نمایید .
پروژه بازی مافیا در زبان c را ببینید .
پرسش و پاسخ ها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.