تعداد فروش | 1 دانشجو |
---|---|
پرسش و پاسخ ها | 0 کاربر |
تاریخ انتشار | 22 بهمن 1402 |
سطح تمرین | متوسط |
در این پست قصد داریم پروژه کتابخانه با پایتون را بررسی و معرفی نماییم.
سوال: با کمک دیتابیس SQLite برنامه مدیریت کتابخانه با پایتون را پیاده سازی نمایید؟
امکانات شامل:
همانطور که میدانید مهم ترین موجودیت در یک سیستم کتابخانه کتاب میباشد.
هر کتاب میتواند شامل فیلد هایی مانند کد کتاب،نام نویسنده،عنوان کتاب،قیمت، سال نشر و … باشد.
برای ساده تر شدن پروژه ما در این موجودیت فیلدی بنام borrow را در نظر گرفتیم تا هنگام امانت بردن کتاب این فیلد را true قرار دهیم.
همچنین میتوانید یک ربات تلگرام با پایتون ایجاد نمایید که عمل مدیریت فرآیند های کتاب را ساده تر انجام دهد.
در این پروژه ابتدا کاربر یک کتاب جدید را ثبت میکند.
سپس میتواند پس از ثبت کتاب عملیات هایی مانند حذف،ویرایش،جستجو و نمایش را انجام دهد.
در نهایت عمل قرض دادن و بازگردانی کتاب صورت میگیرد.
در این پروژه از شی گرایی استفاده میشود که کلاس book و book managementتعریف میشود.
اگر میخواهید اتصال به دیتابیس SQLite در پایتون را یاد بگیرید در مقاله ای جداگانه ما این موضوع را بررسی کرده ایم.
از بخش تمرین پایتون میتوانید مجموعه تمرین های رایگان و با جواب را مشاهده نمایید.
پرسش و پاسخ ها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.