پروژه بازی دوز xo در پایتون

دسته بندی : /


تعداد فروش

7 دانشجو

پرسش و پاسخ ها

0 کاربر

تاریخ انتشار

17 خرداد 1402

محتوا شامل

سورس کد, ویدیو آموزشی

سطح تمرین

متوسط

در این پست قصد داریم پروژه بازی دوز xo در پایتون را معرفی نماییم.

سوال: بازی دوز xo را در پایتون به صورت کنسول پیاده سازی نمایید؟

دمو ویدیویی بازی را تماشا کنید

بازی xo چگونه انجام میشود؟

بازی XO یا همان Tic Tac Toe یک بازی ساده و سرگرم کننده است که با دو نفر بازی می شود.

در این بازی برای شروع بازی، یک جدول 3×3 با خطوطروی کاغذ یا تخته رسم می شود.

هر بازیکن در هر نوبت خود، یکی از سه علامت X یا O یا حتی خالی را در یک خانه از جدول قرار می دهد.

هر بازیکن سعی می کند سه علامت یکسان (X یا O) را در یک سطر، ستون یا قطر از جدول قرار دهد.

اگر هر یک از بازیکنان موفق شود سه علامت یکسان را در یک خط قرار دهد، آن بازیکن برنده بازی خواهد شد.

اگر تمام خانه های جدول پر شود و هیچ کدام از بازیکنان نتوانند سه علامت یکسان را در یک خط قرار دهند، بازی تساوی خواهد شد.

پس از خرید چه چیزی دریافت میکنم؟

  • سورس کد کامنت گذاری شده به طور کامل
  • پشتیبانی برای اجرای سورس کد
  • فیلم آموزشی توضیحات کد ها در صورت اعلام نیاز کاربر

در ادامه معرفی پروژه بازی دوز xo در پایتون الگوریتم بازی را بررسی میکنیم.

پروژه بازی دوز xo در پایتون

دمو بازی دوز xo در پایتون

پروژه سیستم رزرو خوابگاه دانشجویی در پایتون

الگوریتم بازی XO در پایتون

الگوریتم بازی XO در پایتون می تواند به صورت زیر باشد:

  1. ایجاد جدول بازی 3×3 و پر کردن تمام خانه ها با مقدار خالی.“board = [[”, ”, ”], [”, ”, ”], [”, ”, ”]]`
  2. تعریف بازیکن‌ها و نشان‌های آن‌ها.“player1 = ‘X’`

    “player2 = ‘O’`

  3. تعریف تابعی برای نمایش جدول بازی به کاربر.
    def display_board(board):
        for row in board:
            print(row)

     

  4. تعریف تابعی برای بررسی موقعیت هر بازیکن در جدول بازی. این تابع با دریافت موقعیت مورد نظر از بازیکن، نشانی بازیکن را در آن موقعیت قرار می دهد.
    def make_move(board, player, row, col):
        board[row][col] = player

     

  5. تعریف تابعی برای بررسی اینکه آیا بازی به پایان رسیده است یا خیر. این تابع بازگشتی است و ابتدا وضعیت سطرها، ستون ها و قطرهای جدول را بررسی می کند تا ببیند آیا هر یک از بازیکنان سه نشان یکسان دارند یا خیر. اگر یکی از بازیکنان سه نشان یکسان داشته باشد، آن بازیکن برنده است. در صورتی که همه خانه ها پر شده باشند و هیچ بازیکنی سه نشان یکسان نداشته باشد، بازی تساوی است.
    def check_game(board):
        for i in range(3):
            # بررسی سطرها
            if board[i][0] == board[i][1] == board[i][2] and board[i][0] != '':
                return True, board[i][0]
            # بررسی ستون ها
            elif board[0][i] == board[1][i] == board[2][i] and board[0][i] != '':
                return True, board[0][i]
        # بررسی قطرها
        if board[0][0] == board[1][1] == board[2][2] and board[0][0] != '':
            return True, board[0][0]
        elif board[0][2] == board[1][1] == board[2][0] and board[0][2] != '':
            return True, board[0][2]
        # بررسی تساوی
        elif all([all(row) for row in board]):
            return True, None
        else:
            return False, None
    ```

     

  6. تعریف تابعی برای اجرای بازی. این تابع دو بازیکن را به ترتیب به صورت نوبتی صدا می کند و هر بار از بازیکن می خواهد که موقعیت مورد نظر خود را وارد کند. سپس با استفاده از تابع بررسی بازی، وضعیت بازی را بررسی می کند تا ببیند آیا بازی به پایان رسیده است یا خیر.
    def play_game():
        player = player1
        while True:
            display_board(board)
           # خواندن ورودی از بازیکن
            row = int(input(f'{player}, Enter row number (0-2): '))
            col = int(input(f'{player}, Enter column number (0-2): '))
            # بررسی صحت ورودی بازیکن
            if row not in range(3) or col not in range(3):
                print('Invalid input. Try again.')
                continue
            if board[row][col] != '':
                print('This place is already filled. Try another one.')
                continue
            # اعمال حرکت بازیکن
            make_move(board, player, row, col)
            # بررسی وضعیت بازی
            game_over, winner = check_game(board)
            if game_over:
                display_board(board)
                if winner:
                    print(f'{winner} wins!')
                else:
                    print('It is a tie!')
                break
            # تغییر نوبت بازیکن
            player = player2 if player == player1 else player1
    ```

     

  7. اجرای بازی با فراخوانی تابع ()play_game.
    play_game()
    ```

     

این الگوریتم به صورت ساده ای کد شده است و می توانید آن را با اضافه کردن ویژگی های دیگر بهبود بخشید.

به عنوان مثال، می توانید محدودیت زمانی برای ورودی بازیکنان اضافه کنید یا از یک رابط کاربری گرافیکی استفاده کنید تا بازی را بیشتر بهینه سازی کنید.

برنامه فیبوناچی با تابع بازگشتی در پایتون

پرسش و پاسخ ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پروژه بازی دوز xo در پایتون”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمرینات مشابه

پروژه فرم ثبت نام در پایتون

پروژه فرم ثبت نام در پایتون

  • استادیار: وفایی مقدم
  • قیمت: 50,000 تومان
  • نوع آموزش: ویدیویی
  • سطح تمرین : متوسط
پروژه مدیریت کتابها در سی شارپ

پروژه مدیریت کتابها در سی شارپ

  • استادیار: وفایی مقدم
  • قیمت: 50,000 تومان
  • نوع آموزش: ویدیویی
  • سطح تمرین : متوسط
پروژه sql دیجی کالا

پروژه sql دیجی کالا

  • استادیار: وفایی مقدم
  • قیمت: 50,000 تومان
  • نوع آموزش: ویدیویی
  • سطح تمرین : متوسط
پروژه نمایش دمای هوا از طریق گوگل

پروژه نمایش دمای هوا از طریق گوگل

  • استادیار: وفایی مقدم
  • قیمت: 50,000 تومان
  • نوع آموزش: ویدیویی
  • سطح تمرین : متوسط
پروژه ساختمان داده بانک یاب

پروژه ساختمان داده بانک یاب

  • استادیار: وفایی مقدم
  • قیمت: 60,000 تومان
  • نوع آموزش: ویدیویی
  • سطح تمرین : سخت
تمرین چند ضلعی در سی شارپ

تمرین چند ضلعی در سی شارپ

  • استادیار: وفایی مقدم
  • قیمت: رایگان
  • نوع آموزش: ویدیویی
  • سطح تمرین : متوسط
تمرین singleton در سی شارپ

تمرین singleton در سی شارپ

  • استادیار: وفایی مقدم
  • قیمت: رایگان
  • نوع آموزش: ویدیویی
  • سطح تمرین : متوسط
محاسبه شیب پاره خط در سی شارپ

محاسبه شیب پاره خط در سی شارپ

  • استادیار: وفایی مقدم
  • قیمت: 35,000 تومان
  • نوع آموزش: ویدیویی
  • سطح تمرین : متوسط