تعداد فروش | 7 دانشجو |
---|---|
پرسش و پاسخ ها | 0 کاربر |
تاریخ انتشار | 17 خرداد 1402 |
محتوا شامل | سورس کد, ویدیو آموزشی |
سطح تمرین | متوسط |
در این پست قصد داریم پروژه بازی دوز xo در پایتون را معرفی نماییم.
سوال: بازی دوز xo را در پایتون به صورت کنسول پیاده سازی نمایید؟
دمو ویدیویی بازی را تماشا کنید
بازی XO یا همان Tic Tac Toe یک بازی ساده و سرگرم کننده است که با دو نفر بازی می شود.
در این بازی برای شروع بازی، یک جدول 3×3 با خطوطروی کاغذ یا تخته رسم می شود.
هر بازیکن در هر نوبت خود، یکی از سه علامت X یا O یا حتی خالی را در یک خانه از جدول قرار می دهد.
هر بازیکن سعی می کند سه علامت یکسان (X یا O) را در یک سطر، ستون یا قطر از جدول قرار دهد.
اگر هر یک از بازیکنان موفق شود سه علامت یکسان را در یک خط قرار دهد، آن بازیکن برنده بازی خواهد شد.
اگر تمام خانه های جدول پر شود و هیچ کدام از بازیکنان نتوانند سه علامت یکسان را در یک خط قرار دهند، بازی تساوی خواهد شد.
در ادامه معرفی پروژه بازی دوز xo در پایتون الگوریتم بازی را بررسی میکنیم.
پروژه سیستم رزرو خوابگاه دانشجویی در پایتون
الگوریتم بازی XO در پایتون می تواند به صورت زیر باشد:
“player2 = ‘O’`
def display_board(board): for row in board: print(row)
def make_move(board, player, row, col): board[row][col] = player
def check_game(board): for i in range(3): # بررسی سطرها if board[i][0] == board[i][1] == board[i][2] and board[i][0] != '': return True, board[i][0] # بررسی ستون ها elif board[0][i] == board[1][i] == board[2][i] and board[0][i] != '': return True, board[0][i] # بررسی قطرها if board[0][0] == board[1][1] == board[2][2] and board[0][0] != '': return True, board[0][0] elif board[0][2] == board[1][1] == board[2][0] and board[0][2] != '': return True, board[0][2] # بررسی تساوی elif all([all(row) for row in board]): return True, None else: return False, None ```
def play_game(): player = player1 while True: display_board(board) # خواندن ورودی از بازیکن row = int(input(f'{player}, Enter row number (0-2): ')) col = int(input(f'{player}, Enter column number (0-2): ')) # بررسی صحت ورودی بازیکن if row not in range(3) or col not in range(3): print('Invalid input. Try again.') continue if board[row][col] != '': print('This place is already filled. Try another one.') continue # اعمال حرکت بازیکن make_move(board, player, row, col) # بررسی وضعیت بازی game_over, winner = check_game(board) if game_over: display_board(board) if winner: print(f'{winner} wins!') else: print('It is a tie!') break # تغییر نوبت بازیکن player = player2 if player == player1 else player1 ```
play_game() ```
این الگوریتم به صورت ساده ای کد شده است و می توانید آن را با اضافه کردن ویژگی های دیگر بهبود بخشید.
به عنوان مثال، می توانید محدودیت زمانی برای ورودی بازیکنان اضافه کنید یا از یک رابط کاربری گرافیکی استفاده کنید تا بازی را بیشتر بهینه سازی کنید.
پرسش و پاسخ ها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.