تعداد فروش | 3 دانشجو |
---|---|
پرسش و پاسخ ها | 0 کاربر |
تاریخ انتشار | 30 بهمن 1402 |
محتوا شامل | سورس کد, ویدیو آموزشی |
سطح تمرین | سخت |
در این پست قصد داریم پروژه ماشین حساب گرافیکی در پایتون را بررسی و معرفی نماییم.
سوال: یک ماشین حساب گرافیکی مطابق تصویر زیر با کمک کتابخانه tkinter پایتون طراحی و کدنویسی نمایید؟
الگوریتم کلی برای پیادهسازی یک ماشین حساب گرافیکی با استفاده از کتابخانه Tkinter به صورت زیر است:
تعریف پنجره اصلی (Main Window): ابتدا یک پنجره اصلی برای نمایش ماشین حساب ایجاد میکنیم.
افزودن المانهای گرافیکی: در این مرحله، المانهای مختلفی مانند صفحهکلید، نمایشگر نتیجه و دکمههای عملیاتی مانند “+”, “-“, “*”, “/” به پنجره اصلی اضافه میکنیم.
تعریف عملکرد دکمهها: برای هر دکمه، عملکرد مربوط به آن را تعریف میکنیم. برای مثال، وقتی کاربر بر روی دکمه “+” کلیک میکند، ما مقادیر موجود در صفحهکلید را جمع میکنیم و نتیجه را نمایش میدهیم.
نمایش نتیجه: هنگامی که کاربر عملیات مورد نظر را انجام داد، نتیجه محاسبات را در نمایشگر نتیجه نمایش میدهیم.
پیادهسازی تکرار: این فرآیند باید به صورت مداوم ادامه پیدا کند، تا زمانی که کاربر میخواهد ادامه دهد یا محیط بسته شود.
تمرین پیشنهادی:پروژه مدیریت کتابخانه با پایتون
از بخش تمرین پایتون میتوانید مجموعه تمرین های با جواب پایتون را مشاهده نمایید.
پرسش و پاسخ ها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.